آبسردكن آني آدمك

شركت البردماكاران ارائه كننده آبسردكن هاي آني آدمك

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آبسردكن آني آدمك

آبسردكن آني

 

در سال 1386 شركت البرز دماكاران موفق به اختراع ، طراحي و توليد نسل جديد آبسردكن گرديد.(شماره ثبت اختراع 39472) اين محصول كه حاصل سال ها تجربه ، تلاش و تحقيق در عرصه توليد تجهيزات سرمايشي مي باشد با توجه به عملكرد لحظه اي سيستم سرمايش ((آبسردكن آني))نام گرفته است.
 در واقع عدم رعايت مسائل بهداشتي ، مصرف برق بي رويه وهمچنين ناتواني دستگاه درارائه آب سرد طي ساعات شلوغ ، عمده مشكلات آبسردكنهاي نسل قديمي مي باشند كه در نسل جديد موفق شديم با اتخاذ تدابير لازم در سيستم عملكرد از بروز مشكلاتي از اين دست جلوگيري به عمل آوريم.
نحوه عملكرد آبسردكن هاي قديمي :
آبسردكنهاي قديمي از يك مخزن جهت انباشت و خنك كردن آب بهره مي برند. به عبارت بهتر لوله اواپراتور ( سرد كننده ) ، مخزن انباشت آب را احاطه كرده و خنك مي كند. درطول روز با برداشت آب از آبسردكن ،شناور مخزن پايين آمده و آب گرم وارد مخزن مي شود. پس از ورود آب گرم به مخزن دماي آب مخزن بالا رفته و كمپرسور دستگاه بطور مداوم كار مي كند تا آب مخزن خنك شود. قابل ذكر است اين سيستم در سال 1938 ابداع گرديده است.
نحوه عملكرد آبسردكن آني :
سيستم سرمايش آبسردكن آني برودت را به صورت آب و يخ ذخيره مي نمايد. با بهره جويي از يك واحد تبادل از برودت ذخيره شده جهت خنك كردن آب آشاميدني به صورت لحظه اي استفاده مي شود.
مسائل بهداشتي :
* استفاده از مخزن جهت انباشت آب عامل اصلي بروز انواع مشكلات بهداشتي مي گردد. در واقع اين مخازن بستر بسيار مناسبي جهت رشد و نمو انواع باكتريها ، انگلها و ميكرو ارگانيزم ها مي باشد متاسفانه از طرفي مخزن بيشتر آبسردكنهاي موجود در كشور با توجه به عدم وجود نظارت مستمر ، تميز و گند زدايي نمي شوند.
- راهكار آبسردكن آني براي حل مشكل فوق حذف كامل مخزن انباشت آب آشاميدني مي باشد. به عبارت ديگر در آبسردكن آني بر خلاف آبسردكنهاي قديمي آب آشاميدني جهت خنك شدن انباشت نمي گردد. بلكه به صورت لحظه اي به ميزان لازم عمليات سرمايش بر روي آن اعمال مي گردد.
مصرف برق :
* توان مصرفي برق آبسردكنهاي قديمي بيش از 7 برابر آبسردكن آني مي باشد. علاوه بر ضعف سيستم عملكرد عدم رعايت عايقبندي و اجراي نا مناسب سيستم سرمايش باعث شده است كه در طول شبانه روز دستگاههاي قديمي با توان مصرفي بالاي كمپرسور ، بي رويه به مصرف انرژي بپردازند.
- در سيستم آبسردكن آني كمپرسور از توان بسيار كمتري برخوردار است. اما ساعات كاركرد آن پيوسته بوده و انرژي را معمولا در شب ذخيره مي نمايد تا عنداللزوم با استفاده از انرژي ذخيره شده به تامين مقدار برودت مورد نياز بپردازد. قابل ذكر است اتلاف حرارتي آبسردكن آني بسيار كمتر از آبسردكنهاي قديمي است.
+ هزينه مصرف برق آبسردكنهاي قديمي تا 15 برابر آبسردكن آني مي باشد. در واقع استفاده از كنتورهاي چند تعرفه اي جديد باعث شده است بهاي مصرف برق در ساعات اوج مصرف تا 10 برابر ساعات كم باري (شب) باشد. از طرفي اخيرا ساعات اوج مصرف برق با توجه به مصرف بالاي بخش اداري به ساعات 15-11 منتقل شده است. در عين حال بيشترين استفاده از آبسردكنها دقيقا در همين بازه زماني اتفاق مي افتد. در نتيجه مصرف كننده برق هزينه گزافي را بابت برق مصرفي متحمل مي شود.
* آبسردكن آني با استفاده از قابليت ذخيره انرژي ، برق را به طور عمده در شب مصرف مي كند كه بهاي آن %10 ساعات اوج مصرف است حتي مي توان در ساعات اوج مصرف برق ، سيستم سرمايش را به طور كامل خاموش نمود و از انرژي ذخيره شده در ساعات كم باري استفاده نمود. به اين ترتيب با مديريت مصرف برق ، هزينه بسيار كمتري بر مصرف كننده تحميل مي گردد.
- نكته : در واقع آبسردكن آني قابليت پيكسايي مصرف برق را دارد كه در نوع خود بي نظير است از ديدگاه ملي با انجام عمليات پيكسايي از احداث نيروگاههاي جديد اجتناب مي شود كه اين امر هم از نظر اقتصادي و هم از نظر زيست محيطي بسيار حائز اهميت مي باشد.
ظرفيت سرمايش :
+ حداكثر حجم آب خنكي كه يك دستگاه آبسردكن در يك ساعت و در محدوده دمايي استاندارد مي تواند ارائه دهد در اصطلاح ظرفيت سرمايش دستگاه خوانده مي شود. وجود محدوديت در ظرفيت سرمايش از ديگر معضلات آبسردكنهاي قديمي است. اين مشكل دستگاه هاي قديمي سبب مي شود در ساعات شلوغ روزهاي گرم سال افراد با مراجعه به آبسردكن ، آب گرم بنوشند. همانطور كه در قسمت (( نحوه عملكرد آبسردكنهاي قديمي )) توضيح داده شد. پس از استفاده از آب خنك ، آب گرم ، جايگزين آب خنك رفته از مخزن مي گردد و در نتيجه دماي كلي آب بالا مي رود از طرفي سيستم سرمايش كار مي كند تا آب داخل مخزن را دوباره خنك كند. البته فرآيند اختلاط و گرم شدن آب داخل مخزن بسيار سريعتر از فرآيند انتقال حرارت و خنك شدن آب رخ مي دهد. لذا در صورتي كه افراد زيادي و در زمان كوتاهي به آبسردكن مراجعه كنند. فرآيند گرم شدن آب از فرآيند خنك شدن كه نياز به زمان دارد پيشي مي گيرد. يكي از راهكارهايي كه براي كوتاه كردن زمان خنك شدن آب به كار مي رود ، افزايش توان سيستم سرمايش است. كه متاسفانه منجر به مصرف برق بي رويه دستگاه مي شود و به اين ترتيب با توجه به اتلافات دستگاه ، انرژي مصرفي كل دستگاه هاي قديمي چندين برابر افزايش مي يابد در حالي كه عملا آب گرم ارائه مي دهند.
- با توجه به نحوه عملكرد آبسردكن آني هميشه مقداري انرژي برودتي جهت خنك كردن آب مصرفي به صورت ذخيره وجود دارد. اين مقدار انرژي بسته به ظرفيت دستگاه از چند ساعت تا چند هفته مي تواند جهت خنك كردن آب آشاميدني بكار رود. به اين ترتيب با مصرف پي در پي از آبسردكن آني ، هرگز آب گرم نمي شود و همگان ، فارغ از تقدم و تاخر در مراجعه به آبسردكن آب سرد مي نوشند.
امكانات اضافي :
در صورت در خواست مشتري موارد زير به دستگاه افزوده مي گردد :
1- جا ليواني
2- طعم گير
3- سختي گير
4- فيلتر آنتي باكتريال
5- آب شيرين كن
6- آبخوري اضافي ( افزايش تعداد شير )
قابليتها :
1- انجام تبليغات بر روي بدنه و تاج دستگاه آبسردكن
2- قابليت كاركرد با برق اضطراري : با افزودن يك موتور برق كوچك به دستگاه امكان استفاده از آب خنك ( بدون كاركرد سيستم سرمايش ) ميسر مي باشد. به اين ترتيب با تامين برق پمپ ( كمتر از 20/ آمپر ) حتي در مواقع قطع برق مي توان آب خنك نوشيد.
3- قابليت لوله كشي آب خنك به نقاط مختلف و حتي بين طبقات يا اختفاء اجزا وتاسيسات گرانقيمت دستگاه
آبسردكن آني سري دماوند:
در سال 1389 ، با توجه به نياز اماكن عمومي و اداري به استفاده از محصولات با ظاهرشيك و مدرن،  اين سري از محصولات آبسردكن آني با بدنه اي ساخته شده از پليمر سخت توسط شركت البرزدماكاران عرضه گرديد. اين محصول در دو مدل 2 شير و 4 شير مطابق تصوير عرضه مي گردد.
طراحي ارگونوميك آبخوري :
استفاده از پليمرها به صورت پنل يكپارچه  در بدنه ،علاوه بر زيبايي ظاهردستگاههاي جديد، مزاياي ذيل را در بر دارد:
- ضد زنگ زدگي ، ضد خوردگي و ضد پوسيدگي
- با حذف درزها و شكافها عمليات تميزكاري دستگاه به سهولت و دقت امكان پذير مي باشد.  در عين حال  سطح صيقلي و براق پليمرنيز اين امر را تسهيل مي نمايد
- با پرهيز از گوشه هاي تيز و برنده در بدنه آبخوري، لباس و وسايل همراه به آن گير نمي كند.
- پليمرمورد استفاده ، بسيار نرم و انعطاف پذير مي باشد. در صورت برخورد تصادفي يا عمدي، به فرد  و دستگاه آسيبي وارد نمي آيد.
- عايق بودن كامل بدنه سبب شده است اين محصول بهترين گزينه جهت استفاده در استخر و فضاهاي مرطوب باشد. به اين ترتيب خطرات ناشي از اتصالات برق در دستگاه به صفر مي رسد.
علاوه بر آن كليه الزامات ارگونوميك طرح نظير ارتفاع شير ، سطح آبريز ، شيب آبريز و فواصل كافي شيرها و... در نظر گرفته شده است.
آبسردكن دوقلو:
اين سري از محصولات آبسردكن آني با بهره گيري از قابليت لوله كشي آبسردكن آني طراحي و عرضه گرديده است. آبسردكن دوقلو از دو آبخوري مجزا تشكيل مي شود كه توسط دستگاه آبسردكن آني مركزي تغذيه مي گردد. بدين ترتيب مي توان به جاي خريد دو دستگاه آبسردكن مجزا ، با هزينه كمتر، از دو آبخوري(با شكل ظاهري آبسردكن) بهره برد كه آبسرد ،از آبسردكن مركزي به آنها لوله كشي مي شود.
شايان ذكر است آبخوريهاي اين محصول را مي توان در دو طبقه مختلف از ساختمان نصب نمود. به بيان ديگر امكان ارائه دو آبسردكن در دو طبقه با يك سيستم خنك كننده ميسر مي باشد.
نكته:
با توجه به استقرار آبسردكن ها در اماكن عمومي توصيه مي شود : حتي الامكان دستگاه مركزي جهت حفاظت از اجزاء برقي- مكانيكي در محل مناسبي دور از دسترس عموم نصب گردد.

 

آب آشاميدني

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.