ساندويچ پانل

شركت البردماكاران ارائه كننده آبسردكن هاي آني آدمك

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ساندويچ پانل

نياز گسترده و روز افزون جامعه به ساختمان و مسكن و ضرورت استفاده از روش ها و مصالح جديد به منظور افزايش سرعت ساخت سبك سازي افزايش عمر مفيد ونيز مقاوم نمودن ساختمان در برابر زلزله را بيش از پيش مطرح كرده است .حل مشكلاتي نظير زمان طولاني اجرا عمر مفيد كم ويا هزينه زياد اجراي ساختمان ها نياز مند ارائه راهكار هائي به منظور استفاده عملي از روش هاي نوين و مصالح ساختماني جديد جهت كاهش وزن و كاهش زمان ساخت , دوام بيشتر ونهايتا كاهش هزينه اجراست.سبك سازي يكي از مباحث نوين در علم ساختمان است كه روز به روز در حال گسترش و پيشرفت ميباشد.اين فن اوري عبارتست از كاهش وزن تمام شده ساختمان با استفاده از تكنيك هاي نوين ساخت مصالح جديد و بهينه سازي روش هاي اجرا كاهش وزن ساختمان علاوه بر صرفه جويي در هزينه زمان و انرژي زيان هاي ناشي از حوادث طبيعي مانند زلزله را كاهش داده و صدمات ناشي از وزن زياد ساختمان را به حداقل ميرساند. توجه قرار گيرد .  يكي از روش هاي سبك سازي ساختمان ها  كاهش وزن تيغه هاي بار بر در ساختمان است كه به كمك پانل هاي ساندويچي پيش ساخته (3d) انجام ميگيرد.

پانل‌هاي ساندويچي :

يك پانل ساندويچي در حقيقت از دو بخش اصلي تشكيل شده است. نخست هستة مياني كه ضعيف و معمولاً حجيم است. ديگري پوسته‌هاي واقع در دو طرف هسته كه قوي و معمولاً نازك هستند. معمولاً هستة ضعيف مياني از جنس فوم يا لانه زنبوري مي‌باشد و پوسته‌هاي واقع در دو طرف هسته از كامپوزيت‌هاي الياف شيشه يا الياف طبيعي، ساخته مي‌شوند. اين ساختار به ظاهر ساده كه به علت شباهت ظاهريش با ساندويچ به همين نام خوانده مي‌شود، مزيت‌ها و قابليت‌هاي فوق‌العاده‌اي از خود نشان مي‌دهد. يك ساختار ساندويچي، مقاومت بسيار بالاتري نسبت به تك‌تك اجزاي خود دارد و از سبكي فوق‌العاده‌اي نيز برخودار است. همچنين هزينة نسبتاً پاييني داشته و به سرعت و سهولت مي‌‌تواند در ساخت‌وساز مورد استفاده قرار گيرد.

بعد از پروفيل‌هاي پالتروژن و محصولات تهيه شده به روش قالب باز، پانل‌هاي ساندويچي مهترين مورد استفادة كامپوزيت‌ها در صنعت ساختمان است. گرچه اين پانل‌ها در گذشته از طريق لايه‌چيني دستي و روش قالب باز تهيه مي‌شدند، اما امروزه به مدد فرآيندهاي ماشيني، سرعت و كيفيت توليد اين محصولات تا حد فوق‌العاده‌اي افزايش يافته است. همين مسئله موجب كاهش هزينه و افزايش استقبال از اين محصولات گرديده است. علاوه بر ساخت‌وساز، موارد استفادة زيادي از پانل‌هاي ساندويچي را در صنايع هوافضا، خودرو، كشتي‌سازي و غيره مي‌‌توان مشاهده نمود.

انواع پانل :

پانل ها به دو گروه تقسيم مي شوند:

 1- سازه اي           

 2- غيرسازه اي

انواع پانل هاي سه بعدي ديواري :

1- پانل ديواري باربر

2- پانل ديواري غيرباربر

پانل هاي ديواري باربر را در ديوار سوله ها و ساختمان هاي صنعتي، ديوارهاي محوطه، ساختمان هاي بدون استفاده از سازه فلزي يا بتن آرمه كه معمولاً يك يا دو طبقه و عمدتاً در انبوه سازي ها مي باشد) و... استفاده مي نمايند.

پانل هاي ديواري غيرباربر را در ديوارهاي خارجي و داخلي كليه ساختمان هايي كه داراي سازه(اسكلت) فلزي يا بتني هستند، اجرا مي نمايند و به دليل سبك و عايق بودن و... در برج ها بسيار كاربرد دارد.

پانل هاي سه بعدي سقفي :

عرض پانل هاي سقفي بين 80 تا 100 سانتيمتر است و ضخامت عايق پلي استايرن بكار رفته 10 تا 15سانتيمتر، سقف به صورت تيرچه و پانل اجرا مي شود. ضخامت بتن روي پانل سقف، 5 تا 7 سانتيمتر مي باشد و ديگر جزئيات طبق نقشه هاي محاسباتي مربوط خواهد بود. 

اتاقي را در نظر مي گيريم مي خواهيم اين اتاق را با استفاده از مصالح ساختماني سنتي و ساندويچ پانلها از نظر صوتي و حرارتي ايزوله نماييم و اين انتظار را داريم كه نسبت به همه اين مواد داراي ايزوله حرارتي و صوتي يكساني باشد حال مي خواهيم بدانيم براي اينكه به اين هدف دست يابيم چه ضخامتي از هر يك از اين مصالح را بايد به كار گيريم .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.