آبسردكن بدون مخزن آدمك 97

شركت البردماكاران ارائه كننده آبسردكن هاي آني آدمك

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

آبسردكن بدون مخزن آدمك 97

نياز روزانه بدن به آب چقدر است


در زمينه ميزان مصرف مايعات و به‌خصوص آب نظرات متفاوتي وجود دارد ولي در كل مي‌شود با توجه به شرايط بيروني و دروني هر فرد يك سري دستورالعمل‌هاي خاص تجويز كرد. براي مثال ميزان مصرف آب براي افراد ساكن در مناطق خشك و بياباني در مقايسه با افراد ساكن در مناطق پرباران و مرطوب و سرد متفاوت است؛ همين‌طور هم مي‌شود براي افراد مختلف كه در رشته‌هاي متفاوت فعاليت دارند نظر داد. براي مثال افراد كارگر در معادن ميزان مصرف آب براي آن‌ها با افراد شاغل در ادارات متفاوت است. روي‌هم‌رفته دستورالعمل كلي كه دراين‌باره وجود دارد بدين گونه است كه ميزان متوسط مصرف آب براي مردان حدود 3  ليتر بايد باشد و اين ميزان متوسط مصرف براي خانم‌ها بايستي در حدود 2.2 ليتر باشد. البته باز هم تأكيد مي‌كنيم اين ميزان با توجه به شرايط تغييراتي خواهد داشت كه در ادامه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم.

چگونه بايستي مطمئن شويم كه ميزان مناسب از مايعات را مصرف كرده‌ايم؟


فرض كنيد كه شما در روز به‌صورت تقريبي براي مدت 16 ساعت بيدار هستيد،در نتيجه شما بايستي در آن روز در حدود 140 تا 190 ميلي‌ليتر آب در هر ساعت بنوشيد! شايد اين مقدار در نگاه اول زياد به نظر برسد ولي اين رقم در برابر ديگر بررسي‌هاي انجام‌گرفته از ميزان كمتري برخوردار است. در كل اگر شما دسترسي آسان به آب داشته باشيد (مثلاً آبسردكن و يا بطري‌هاي آماده آب و…) مصرف اين ميزان آب براي شما سخت نخواهد بود. ت
حقيقات نشان مي‌دهد كه بسياري از افراد آب به‌اندازه كافي مصرف نمي‌كنند و به‌اصطلاح دچار كم‌آبي هستند كه ريشه‌يابي اين قضيه موارد متعددي از دلايل و مستندات را نشان مي‌دهد ولي عمده‌ترين آن‌ها را مي‌توان به عدم علاقه افراد به مزه آب نسبت داد كه راه‌حل آن نيز در اين است كه ياد بگيريم كه آب را دوست داشته باشيم. البته راه‌حل‌هاي زيادي براي برطرف كردن اين قبيل مشكلات وجود دارد كه بهترين آن‌ها استفاده از موادي است كه داراي مقدار زيادي آب باشد كه بدن انسان بتواند با كمك اين مقدار آب اين كمبودها را جبران كند. هندوانه و انواع ميوه‌هاي تابستانه و حتي زمستانه از اين قانون پيروي مي‌كنند و مصرف آن‌ها به برطرف كردن كمبود آب بدن تا حد زيادي كمك مي‌كنند. البته پيشنهاد ديگري كه در اين زمينه مي‌شود داد همراه داشتن هميشگي يك بطري آب قابل پر كردن است زيرا همراه داشتن اين‌گونه بطري‌ها به ما در مصرف آب بسيار كمك مي‌كند.

آيا مصرف بيش از حد نياز آب ضرري دارد؟


درباره مصرف بيش از حد آب نيز مي‌توان مشكلاتي را برشمرد كه مهم‌ترين آن‌ها آسيب رسيدن به كليه‌ها است. دكتر پم در اين زمينه به ما مي‌گويد كه كليه‌هاي هر انسان بالغ در روز به‌طور متوسط توانايي تصفيه 15 ليتر آب را دارد كه اگر از اين ميزان مصرف ما بيشتر شود موجبات آسيب‌هايي به كليه‌ها و كبد و مثانه شخص مي‌شود. البته در كل با مقايسه آسيب‌هايي كه به خاطر كم بود آب به بدن مي‌رسد با ورود بيش از حد آب به بدن مي‌شود نتيجه گرفت كه مصرف بيش از حد آب آسيب كمتري به بدن وارد مي‌كند تا مصرف كم آب؛ به‌هرحال متأسفانه شاهد آن هستيم كه مصرف مايعات بين افراد خيلي كمتر از حد لازمه است كه اين مورد باعث ايجاد آسيب‌هاي جدي به بدن افراد شده است.

اگر به‌اندازه كافي آب مصرف نكنيم چه اتفاقي مي‌افتد؟


همان‌گونه كه گفته شد مصرف بيش از حد آب مي‌تواند آسيب‌زا باشد ولي چيزي كه قطعي است مصرف كم آب بسيار مضرتر و آسيب‌زاتر است. همان‌گونه كه ميدانيد آب در هضم غذا و حفظ و شادابي پوست و مو مؤثر است، به شما احساس سيري مي‌دهد كه نتيجه آن كمتر خوردن غذا و تناسب‌اندام است. حفظ سلامت و كارايي كليه‌ها، كمك به دفع سموم از بدن، از طرف ديگر عدم مصرف آب كافي باعث كاهش توانايي و سطح انرژي در بدن مي‌شود و اين قضيه عامل در خستگي زودرس است.
دكتر پم دراين‌باره مي‌گويد كه كم بود آب موردنياز بدن باعث خستگي زودرس و همچنين اختلال درروند پمپاژ خون در بدن توسط قلب مي‌شود و همچنين اين كم بود آب باعث كاهش انرژي مؤثر در بدن مي‌شود كه بيشترين آسيب دراين‌باره متوجه ماهيچه‌ها است. مخصوصاً زماني كه در ورزشگاه در حال ورزش هستيد براي بالا بردن راندمان بدن بايستي حتماً ميزان مناسب آب را مصرف نماييد وگرنه در غير اين صورت دچار مشكلات حاد مي‌شويد.
و در پايان بايستي به اين موضوع اشاره ‌كنم كه جداي مصرف كافي و مناسب آب براي هر شخص بايستي اين نكته را نيز در نظر بگيريم كه مي‌شود بدون مصرف كافي آب به فعاليت‌هاي روزانه خود پرداخت و بعضاً آن‌ها را به اتمام نيز رساند ولي بايستي در نظر داشت كه شخص در طول انجام آن پروژه احساس خوب نخواهد داشت و خستگي ناشي از آن بي‌آبي مي‌تواند دامن‌گير كيفيت كار شود. لذا توصيه مي‌شود كه تا آنجا كه امكان دارد عادات نوشيدن آب را به‌طور كامل در خود اصلاح كنيد تا علاوه بر داشتن روزي پرانرژي از انجام فعاليت‌هاي روزانه خود نيز لذت ببريد و امكان شاد زيستن را حداقل از نظر عوامل دروني براي خود تا حد امكان فراهم سازيد.

آبسردكن آني (ANI)


اين نوع آبسردكن در سال ۲۰۰۷ ميلادي اختراع و ثبت گرديد. سيستم خنك‌كننده مورد استفاده همان پمپ حرارتي يا سيكل يخچال است اما امكانات ذخيره انرژي در سيستم تعبيه گرديده‌است و منبع آب آشاميدني كه در مواردي منبع تجمع آلودگي هاست حذف گرديده‌است. در اين نوع از آبسردكن آب به صورت لحظه‌اي (آني) خنك مي‌گردد از همين روي با افزايش نرخ مصرف آب دماي آب افزايش نمي‌يابد لذا در ساعات پيك مصرف آب سرد نيز دماي آب ثابت و بين ۱۳–۹ درجه سانتيگراد مي‌باشد.
همچنين بااين سيستم امكان لوله‌كشي آب خنك به نقاط مختلف ميسر مي‌باشد به عبارتي در اماكن بزرگ كه احتياج به ارائه آب خنك در چند نقطه احساس شود، مانند ساختمانهاي چند طبقه، مي‌توان از اين سيستم به عنوان پكيج آب سرد مركزي بهره برد و با لوله‌كشي و طراحي چشمه آب را انتقال داد زيرا بر خلاف دو نوع يادشده فشار آب خروجي به فشار استاتيكي منبع وابسته نيست.
آبسردكن آني
 
اين محصول يكي از افتخارات در صنعت سرمايش ملي است كه از سال 1386 توسط شركت دماكاران اختراع و به ثبت رسيده و انحصار آن 20 سال در اختيار اين شركت ميباشد.
آبسردكن هاي آني آدمك فاقد مخزن بوده و از آب لوله كشي تغذيه مي كنند.اين امر باعث جلوگيري از رشد و نمو باكتري ها، انگل ها و ميكروارگانيزم ها شده و با جلوگيري از انباشت رسوبات بي نياز از تميزكاري مخزن مي باشد.
شركت البرز دماكاران انواع آبسردكن هاي آني آدمك را در قالب سري ها و مدل هاي مختلف به شرح زير طراحي و توليد كرده است.
كيفيت برتر توليد امروز، از ديروز سر منشا رشد و توسعه شركت قرار گرفته و مصرف كنندگان محترم نيز اين امر را كاملا حس كرده اند .
اميد است كه بتوانيم با پيشرفت روز افزون و استفاده از بهترين كيفيت قطعات، پاسخگوي نياز مصرف كنندگان عزيزمان باشيم..
سردخانه
شركت صنعتي البرز دماكاران" افتخار دارد با سابقه اي درخشان همواره سهم كوچكي در شكوفايي صنعت ايران داشته است.
كادر مجرب اين گروه صنعتي اجراي انواع سردخانه را در كليه استانهاي سراسر كشور با بهترين كيفيت در اسرع وقت تضمين مي كنند.
ايجاد محيط ايزوله در ابعاد مناسب، اولين قدم در ساخت سردخانه مي باشد.
 
 نوع فعاليت :

    مشاوره ، فروش ، ساخت و نصب و سردخانه صنعتي (تا ۵۰۰۰ تن) و نيمه صنعتي و تجاري
    تعميرات و عايقكاري انواع سردخانه هاي صنعتي و نيمه صنعتي
    پوشش و عايق بندي سالن هاي توليد با ساندويچ پانل و پلاستوفوم  
    طراح و مجري سيستمهاي برودتي
    راه اندازي آشپز خانه هاي صنعتي
    سردخانه هاي ثابت و متحرك
    چيلر

حوضه فعاليت :

      كارخانجات توليد و بسته بندي فر آورده هاي گوشتي (گوشت و مرغ)
     كارخانجات لبني و توليد بستني
     كشتارگاه ها
     فروشگاهها و مراكز پخش موادغذايي                    
    سردخانه نگهداري ميوه
    انبارهاي دارو و بانك خون

 
 انواع سردخانه :

      تونل انجماد  .......( منهاي ۳۵ درجه)  Tunnel freezing
     تونل انجماد فوق سريع    IQF    
     سردخانه زيرصفر .( منهاي ۱۸ درجه)
     بالاي صفر ..........( صفر تا  ۴ درجه)

سردخانه انواع و اقسام متفاوتي دارد و داراي كاربري هاي بسيار متفاوت در صنايع مختلف مي باشد . توليد و ساخت انواع سردخانه داراي تكنولوژي خاص و بسيار پيچيده است و زمان زيادي لازم مي باشد تا يك گروه توليدي تواناي علمي و عملي و محاسباتي لازم را براي ساخت انواع و اقسام سردخانه به دست آورد.
از انواع مختلف سردخانه براي نگه داري موادغذاي و پروتئيني و يا براي نگه داري سيفي و حتي براي فعاليت هاي آزمايشگاهي و نگه داري گل و گياه و... استفاده مي شودند.
سردخانه محلي است كه در فضاي داخلي آن دماي متفاوت و كنترول شده حاكم بوده و دماي داخلي آن روي يك ميزان دلخواه به صورت ثابت نگه داشته مي شود. سردخانه‌ ها در كاهش ضايعات محصولات كشاورزي نقش كليدي دارند.

از ميان روش هاي مرسوم سه راهكار زيربا در نظر گرفتن كيفيت ايزولاسيون، بهداشت و عمر محصول توسط شركت پيشنهاد ميگردد:
1. كانكس يكپارچه
2. ساندويچ پانل پلي يورتان
3. ايزولاسيون ساختمان هاي سنتي
دستگاه هاي سفارشي
 
شركت البرز دماكاران به منظور حفظ رضايتمندي مشتريان، امكان توليد محصولات خود را مطابق با نياز مشتريان فراهم كرده است.
براي اين منظور كافيست با كارشناسان فروش دماكاران تماس حاصل فرمائيد و ضمن توضيح محصول موردنظرتان، از نحوه توليد و زمان تحويل آن آگاهي يابيد.
به عنوان مثال مي توان موارد زير را در مورد آبسردكن هاي سفارشي منظور كرد:
    آبسردكن هاي سفارشي را از لحاظ قدرت كمپرسور مي توان تا حداكثر 4 اسب بخار طراحي نمود.
    جنس بدنه ي آبسردكن هاي سفارشي مي تواند از استيل و گالوانيزه باشد كه توسط شركت ساخته مي شود و يا از سنگ ، كاشي و بتن از پيش ساخته شده باشد. به اين معني كه سفارش دهنده مي تواند يك آبخوري بتني با روكش سنگ يا كاشي بسازد و فضايي را جهت قرارگيري تجهيزات آبسردكن پيش بيني كند.
    تعداد شيرهابرحسب ميزان مصرف و ظرفيت توليد مي باشد،در اين مورد بايدباكارشناس فني مشورت شود.
شركت البرزدماكارن با بيش ازچهل سال تجربه و خدمت در عرصه صنعت سرمايش
كارخانه البرز دماكاران در 60 كيلومتري شرق تهران در شهرك صنعتي دماوند در عرصه اي به وسعت 2700 مترمربع شامل 1700 متر مربع سالن هاي توليد وفضاي اداري واقع شده است.
 
اين شركت از سال 1380 در محل فوق با هدف امكان دسترسي به نيروي متخصص و مهندسين با تجربه در تهران تاسيس گرديده است. ماشين آلات اصلي خط توليد ما تماما از كشورهاي اروپاي غربي تهيه مي گردد.
•     توليدات شركت به شرح ذيل مي باشد:
1. انواع ساندويج پانل با ضخامت 2 الي 15 سانتي متر با دستگاه تمام اتوماتيك اروپاي غربي، هاي پرشر(فوم تزريقي) جهت انواع سردخانه هاي زير صفر و بالاي صفر و انواع كانكس سرد، اطاق هاي ايزوله ، ساختمان سازي ، مواد غذايي ، دارويي و غيره.
2. آيس بانك
3. شيرسردكن
4.دستگاه تزريق پلي يورتان
5. انواع آب سردكن آني در سايز و اندازه هاي مختلف جهت ادارات ، مدارس ، كارگاه ها ، معابر عمومي ، ورزشگاه ها و اماكن پرتردد...
اين محصول يكي از افتخارات در صنعت سرمايش ملي كه از سال 1386 توسط شركت دماكاران اختراع و به ثبت رسيده و انحصار آن 20 سال در اختيار اين شركت مي باشد.
آبسردكن هاي قديمي، هم زمان با شروع دوره گرما به برق متصل شده و تا پايان اين دوره با اتصـال دائم ، به مصرف انرژي برق مي پردازند و اين مصرف انرژي به دليل عدم استاندارد سازي دستگاه در 24 ساعت شبانه روز برقرار بوده و حتي در روزها و ساعاتي كه عملاً از دستگاه براي برداشت آب خنك مراجعه اي صورت نمي گيرد ، تغيير و يا كاهشي نيز در مصرف برق ايجاد نمي شود. با يك جمع و تفريق ساده و با در نظر گرفتن اين كه بيشتر نقاط كشور ما در منطقه گرم و خشك قراردارد و به طور نسبي 6 ماه از سال را با گرماي بين 30 تا 50 درجه سانتيگراد مي گذراند، مي توان مقدار مصرف انرژي برق و ميزان هدر روي آن را محاسبه كرد.
شركت دما كاران اين افتخار را دارد كه با اختراع نسل جديد آبسردكن توانسته مشكل بهداشت، صرفه جويي در انرژي برق و آبسرد دائمي را با تلاش و پشتكار حل نمايد.
ضمناً دستگاه آبسردكن آني در كليه ايستگاه هاي راه آهن كشوري و ترمينالهاي شمال، جنوب، شرق و غرب تهران، تعداد زيادي از كارخانجات استانهاي مختلف، دانشگاه ها، فرودگاه ها، بيمارستان هاي دولتي و خصوصي، شهرداري هاي مناطق مختلف، شركت هاي نفت و گاز، پايانه هاي مرزي، استخرها و اماكن ورزشي-تفريحي، آموزشگاه ها و مدارس، اماكن توريستي و تجاري، صنايع و كارخانجات، اماكن مذهبي و بقاع متبركه، سازمان ها، اداره جات و ارگان هاي مختلف نصب شده و در حال استفاده مي باشند.
 

يخ
يخ عبارت است از حالت جامد آب كه چگالي ان ۰/۹ گرم در سانتيمتر مكعب است و به همين جهت در مقايسه با شكل ابگون ان (با چگالي ۱ گرم در سانتيمتر مكعب) سبك تر بوده و حالت شناور پيدا مي‌كند. نقطه انتقال ميان آب جامد و مايع در فشار، يك اتمسفر صفر درجه سانتيگراد و همچنين با صفر درجه سلسيوس تعريف مي‌شود. يخ فرم جامد آب است. تقريباً حدود يك درصد سطح زمين به وسيلهٔ يخسارهاي وسيعي مانند نواحي قطب جنوب و گروئنلند پوشيده شده كه ضخامت انها در بعضي از ۲۰۰۰ متر تجاوز مي‌كند. يخ همچنين به شكل بلورهاي كوچكي مانند ذرات برف و تگرگ وشبنم يخ زده ديده مي‌شود. يخ با افزايش فشار دماي انجماد كاهش مي‌يابد. در يخ مولكول‌هاي آب با پيوندهاي هيدروژني به همديگر پيوسته‌اند.
توليد يخ به صورت صنعتي در كشورهاي توسعه يافته ، در ابتداي قرن بيستم شروع شد ولي در ايران در ابتداي دهه 50 خورشيدي صنعت توليد يخ از حالت طبيعي ( توليد يخ در يخچال هاي طبيعي ) به حالت صنعتي تغيير كرد. توليد يخ صنعتي ، با استفاده از آب چاه و پس از افزودن كلر ، به عنوان ماده ضد عفوني كننده به آب و استفاده از حوضچه هاي آب نمك و كندانسورهاي آمونياكي ، انجام مي شد . در دهه هاي اخير و به دليل ازدياد بي رويه جمعيت ، آب هاي سطحي و سفره هاي آب زيرزميني به شدت آلوده شد و به تبع آن ، يخ هاي توليدي از اين آب هاي آلوده ، آلوده به انواع ميكروب ها و آلاينده هاي شيميايي شدند . در كشورهاي توسعه يافته در نيمه هاي قرن بيستم و به دليل افزايش نياز به يخ خوراكي و به دليل اهميت روزافزون مقوله بهداشت و سلامت جامعه ، دستگاه هاي توليد تمام مكانيزه يخ ، براي توليد يخ ليواني بهداشتي و بدون دخالت دست ، توسعه يافت و نسل جديدي از يخ توليد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.